Krig mot Posten

Nu ska Jonna starta krig mot posten.

Började med att det ringde på dörren en dag och det var posttanten (har jag redan skrivit om det här?) hon tyckte att vi får väldigt mycket paket. Och ville att jag skulle köpa en större brevlåda där dom kan få in dom mindre paketen. Vi börja disskutera det där fram och tillbaka och jag tala om att vi har inga problem med att hämta posten på utlämningsstället...."nä men det kostar oss pengar att lämna in dom där" Jaha och? Så här funkar det ju precis överallt varför ska det inte funka i Mantorp för? Och hur gör dom med dom som bor i lägenheter? Ställer dom paketen utanför dörren där med?
För våra paket står alltid så fint utanför dörren och signalerar att vi inte är hemma. Men droppen kom när dessa paket stog utanför dörren. Nu ska jag börja läsa mig in på vad dom får och inte får göra.


image136

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0