Kamera jakt

Nu är det hög tid för ny digitalkamera. Det är illa när mobilen tar bättre bilder än vad kameran gör...då har den några år på nacken *S*
Var in i en butik i Mjölby och kollade idag,men utbudet var minst sagt magert. Men dom kan ta hem om jag hittar någon annan jag vill ha,me like bra service.Den enda som var bra var den här Sonyn i super nice färg. Bra bilder och en himla massa funktioner som man aldrig kommer lära sig. Men så liten och kompakt. Vill ha en mer "greppvänlig" kamera. Typ som dom andra på bilderna. Behöver inte vara en systemkamera,dom här kallas visst för hybrider....spejast värre. Någon som har några förslag så säg gärna till!


Sony DSC-W170

  
NIKON P80 COOLPIX, Sony DSC-H10 , Nikon Coolpix P5100

Kommentarer
Postat av: Jonte

Hej Jonna.

Var inne o smurfade runt lite på kameror.

Hittade ett par med höga betyg, Panasonic Lumix DMC-FZ18 som är en zoomkamera typ de på bilderna ovan eller Panasonic Lumix DMC-LX3 som är mer kompakt. Kolla på cyberphoto.se så kan ni läsa mer.

Den sistnämnda är jag grymt sugen på själv.

Tänk på att när ni köper en kompaktkamera suger de ofta i dåligt ljus, men i solljus eller bra ljus tar de kanonbilder. Vill ni lägga någon 1000 lapp till så kolla på en systemkamera i lägre klassen typ nikon D40,60 80, men 40 o 60 verkar vara sådär, 80 är helt ok.

Okej nu har jag rört till det för er.

Kram Jonte

2008-08-05 @ 09:25:18
URL: http://lkpgjonte.blogg.se/
Postat av: Sofia

Kul med ny kamera! Klart du måste ha det så du kan ta en massa bilder på barnen! :)

Jag är jätte nöjd med min Olympus mjuu 1010 och Antons kamera funkar också finfint, en Canon Powershot A710..

Men du hittar säkert någon, fråga i butiken!



Allt bra med dig annars?

2008-08-05 @ 09:35:37
URL: http://tusse.devote.se
Postat av: Satu

Nu tänket jag trassla till det ytterligare.. Jonte rekommenderar Panasonic och jag säger att det är inget vidare.. KOMPRISSION! Samma gäller olympys, Dom flesta av de mindre märkena är tyvärr dåliga i bildkvalite. hellre cybershoten eler nikon. Om du vill ha en Point and shot dvs. :) Systemkameran istället klarar inte av alla lus jämnt det är något man måste lära sig, fruktansvärt toligt jajaja men som sagt den ger inte automatiskt bra bilder :) Men om intresset finns så kan den ge mkt bättre bilder :)

2008-08-05 @ 09:44:36
URL: http://knape.webblogg.se/
Postat av: Jennie

hahaha det där lät som blablabla i mina öron. Mitt råd är att den ska vara snygg och smidig i handen. Helst rosa... :) bra bilder blir det nog ändå och då pga av det du tar kort på... :)

2008-08-05 @ 14:26:55
URL: http://jennie.sjosvard.blogg.se/
Postat av: Kristian

Kör med Canon G9 som "pocket" kamera och en är helt superbra, färger grymma och dessutom blir videofilmerna från den klart bra... Klarade mej utan min Systemkamera nu i Sydafrika och G9:an fick vara stand-in



/K

2008-08-06 @ 19:56:11
URL: http://kristian.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0