Julskyltning i Mantorp

Alltså jag kan inte klaga på sömnbrist som många andra småbarnsföräldrar får göra, våran hon sover till 9-10 på mornarna. Ja jag har ju kanske fått amma vid 7 el dylikt, men vi somnar ju om!! Och det är oftast första amningen för "natten" det sen vi gick och la oss vid 22-23. LYX!!

Efter lunch så ska vi ta vagnen och promenera ner till centrum här, då är det återigen dags för Julskyltning. Inte stort men litet och mysigt och man träffar grannarna och andra man känner här.
Så tyst i huset i helgen, storfröken är och hälsar på Tomten i tomteland uppe i Mora. Men alla vet ju att Tomten bor i Finland, så det han är ju bara där och hälsar på Tomten. Fråga Johanna vart Tomten komer ifrån så får ni höra!
Vi hade disskutioner om vart Tomten kommer ifrån här hemma, maken och dottern gadda ihop sig mot mig. Dvs Nordpolen vs Rovanimei.
Så sa jag att du får ju fråga Morfar(Morfar är finsk) vart Tomten kommer ifrån, och japp han sa ju såklart att Tomten kommer från Finland. Och alla vet ju att mor och farföräldrar är kloka så givetvis är det Morfar som har rätt den här gången. Så nu vet ni, Tomten kommer från Finland!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0