Förkyld


Japp det kom som ett brev på posten. Förkylningen, Johanna är inne på sin andra skolvecka och ja...då kommer det. I år iom Svininfluensan så räknar dom med en jättetopp här nu ca 14 dagar efter skolstarten.
Inte att Johanna drabbas, utan alltid jag och maken. Vad säger det om oss? Barnen är friska men mamma och pappa drar på sig allt *S* Hellre en själv än barnen. Man känner sig så hjälplös när dom är sjuka. Peppar peppar men vi har inte haft så många vabb dagar per år. Kollar man försäkringskassan så varierar det mellan 3-6 per år. Helt klart ok!Och då pratar vi om förkylning med någon dags feber.
Självklart blir man alltid så här när man är ensam hemma med barnen och gubben borta, alltid så. Jag fattar inte. Kommer så väl ihåg när Johanna var ca 4 mån och maken var givetvis iväg med jobbet den dagen på annan ort...där satt hon i sin babysitter och jag låg helt dö på soffan och försökte leka lite ... usch.

Klart att man mår så här nu när barndomskompisen från Göteborg ska hälsa på. Hon pluggar på Nya Zeeland i 3år. Så hon är bara hemma och hälsar på en snabbis. Så det är ju inte direkt så att man kan styra om det till typ om två veckor. Jaja tur man bara är förkyld och inget annat!

Nu ska jag slurka i mig mitt nya nyponté, riktigt gott är det. Kaffe har jag inte kunnat dricka på ett par veckor, så jag har vetat vad som komma skall. Jag kan nämligen inte dricka kaffe när jag är sjuk, smakar skit. Så det har varit te den senaste veckan för mig! Gott är det iaf!


Friggs Nyponté

Kommentarer
Postat av: Anette

Krya på dig :)

2009-08-26 @ 22:51:16
URL: http://nettansliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0