trött dag

Det tar på krafterna nu när man är i vardagen igen, upp ur sängen när kl ringer 07.00 mån-fre. Nä jag har återigen konstaterat att jag inte är vare sig en morgonpigg el mån-fre människa. Tacka vet jag mitt jobb, långa dagar men man får istället vara ledig kanske upp till 5 dagar i sträck ibland två. Varierande och det gillar jag. Lika bra att slå av så många timmar man kan (jobbar 12timmars pass).

Idag har jag varit trött. Vi(jag) har börjat med sova hela natten själv med Julia. Men man tar det stegvis, först ska hon lära sig att somna själv i sin egna säng. Och detta har *peppar peppar säger jag* gått förvånansvärt bra. Första kvällen blev hon hysterisk, gick in en gång och la henne ner. Vänta några minuter och sen gick jag in igen och sa att "nu är det kvällen och nu ska Julia sova". Ja man ska inte ha kroppskontakt andra gångerna och sen så ska man inte låta tröstande på rösten. Ja sen behövde jag inte gå in igen för sen somna hon.
Igår gick det bättre, hon protestera när jag la henne i sängen. Skrek väl en halv minut, sen lekte hon med sin speldosa som sitter på sängen. 5 minuter senare så sov hon.
Idag då? Jo det gick ännu snabbare, hon protestera sen var det klart. Låg och prata lite för sig själv men somna fort.

Metoden kallas även för 5 minutersmetoden, om ni hört talas om den.

Men inatt så var det förbaskat mycket snuttande...blir galen av trötthet. Så först ska hon läras att somna i sin säng, sen läras att somna om på natten...kommer ofta av sig självt. Sen så förhoppningsvis kan man fasa ut amningen. Hon vägrar ju nappflaska. Vare sig det är välling,mjölk,ersättning el vatten. Så ja, inte så lätt att sluta amma då inte.

Nu hoppas jag på mer sömn inatt, hoppas att lekstunden på öppna förskolan gör sitt!
Varit där idag med Daniela och Isak, lilla dregelungen. Så söt så söt med sina bulliga kinder!

Nu ska jag rensa lite skit ur datorn,kul va!


Kommentarer
Postat av: mamma82

Usch, måste oxå börja med det snart!

Estella har ju börjat ta nappflaska nu... YAY! Blev så glad första gången att jag nästan grät. Men hon vaknar fortfarande 3-4ggr/natt och vill ammas. Vet du hur man gör dem det? Tror inte hon är så hungrig egentligen, är bara av vana för hon äter inte så mycket.

2009-08-21 @ 00:10:32
URL: http://mamma82.devote.se
Postat av: Daniela

Grattis på namnsdagen Jonna!

2009-08-21 @ 10:03:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0