Stressig morgon

Upp tidigt, för att hinna duscha och få iordning tröttot. Alltså stora tjejen. Sen få upp den lille. Iväg till förskolan, snabbt hem igen och vänta på studenterna som ska komma. När jag låg på BB så gick jag med på att bli intervjuad om mitt planerade snitt. Två st barnmorskestudenter som skriver en examensuppsats. Dom hade båda själv gjort snitt så då tyckte dom det var ett bra ämne att skriva om. Snäll som man är så ställer man upp, med visa påtryckningar från maken. " men det kan du väl göra" ;)

Drygt en timme tog det, sen var det dags att ge lillskruttan en slurk. På med kläderna igen, ner i babyskyddet och in i bilen. Färden bar av till Norrköping och Babyland. Och jag säger det ,det är värt att åka dit. Dom har erbjudande på bilbarnstol där just nu. Spar 600:- på att köpa nu, samt så finns inte den stolen i Linköping.
Så fort man kliver in så säger dom hej! Och så fort man stanna till vid bilbarnstolarna så kommer dom och frågar om man behöver hjälp. Japp ska ha en så stol. Visar och demonstrerar hur den funkar och hur man sätter fast den i bilen.
Vill du ha den i kartong el utan? Bara den frågan, utan så klart ( måste man ju åka och slänga själv annars ju). Jag bär den till kassan så kan du titta vidare i butiken... (!) väl vid kassan så betalar, sen frågar hon om jag vill ha hjälp med den ut till bilen. Ja tack, och innan jag går så frågar killen som står och blåser upp ballonger ifa jag vill ha en. Ja tack, kan ju ta med en hem till stora tjejen!

Sådan service dom har på det stället, helt otroligt. Och dom svarar så gärna på frågor även om man inte ska handla just nu utan bara kollar in grejerna för framtiden.
Dom får 10 av 10 möjliga poäng, med guldstjärna i kanten!


Maxi Cosi Mobi

Kommentarer
Postat av: Anonym

annat är det med babyproffsens personal i Linköping. Hur tråkiga och otrevliga som helst. I alla fall en av dem speciellt...:-/

Fick blad från Babyland igår(reklam). Skulle med vilja dit..Najs stol!

2009-01-28 @ 14:46:29
Postat av: Jennie

låter helt underbart, måste åka dit snart och provklämma lite på div prylar. Mamma har erbjudit sig att följa med på en tripp till norrköping så det erbjudandet får man inte missa, hon kanske lättar på plånboken nu när hon ska bli mormor :)

2009-01-28 @ 16:07:28
URL: http://jenniesjosvard.blogg.se/
Postat av: Idah

Hello mammsen!

Vi har en likadan bilstol, är supernöjda... lätt att tippa under körning och grymt med upphängning av bältet! (låter som en reklamtext ... ha ha!)

Kramisar på er

2009-01-28 @ 23:28:13
Postat av: Jonna

Japp Idah det låter som rena reklamen, man kan tro du är sponsrad ;)

2009-01-29 @ 20:36:11
URL: http://navygirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0