Datarum el barnrum

Suck nu börjar det bli trångt i huset. el trångt och trångt. Men dom "övriga" rummen är så små så man får inte plats med det man vill. Vi har ju flyttat ner gäsrummet från övervåningen ner till datarummet. Så nu är det två i ett där. Och trångt som attans. Och uppe blev Julias rum såklart.
Men då är det det här med rummet på bottenvåningen och lekrum....Johanna har ju andra halvan av vardagsrummet för sina grejer. För att leka uppe på sitt rum ät inget kul utan man ska ju vara nära av mamma och pappa.

Kruxet har ju varit att makens dator är stationär, och det ställer jag INTE in i vardagsrummet. Men nu har han ju köpt sig en laptop ochså...så då sa Johanna, men mamma pappa använder ju inte sin dator där inne. då kan väl jag få det som mitt lekrum. T om en 5-åring ser att den bara står och skräpar där inne.

Så nu tittar jag på snygga lösningar till den andra halvan av vardagsrummet. Vi har ett avlångt rum, så vi har tv och soffa i andra änden. Samt så sitter öppningen mitt i rummet om man ska försöka förklara.

IKEA har ju några smarta lösningar... gillar så klart det som är dyrast. Som det här skrivbordet Bestå Burs för 2895:- pistoleros. Men den har ju plats för två. Så samlar man ihop sladdar m.m på ett snyggt sätt så det ser stilrent ut. Router m.m får stå kvar inne i andra rummet lika så pärmar å dylikt fast i ett snyggt skåp med dörrar. Ska fundera vidare nu
Jo å ska det få bli lekrum där inne för barnen, perfekt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0