Full rulle

Man får vara effektiv om man ska hinna med mycket på en dag. Som vanligt en morgonpromenad efter avlämning på dagis. Hem och sätta sig på altan med en rykande kopp cappucino och fötterna välplacerade på den andra stolen. Härligt att sitta där i tysnaden och må gott. När lillskruttan väl vakna, in och duscha. Sen packa ner allt som ska med idag. Grötstund för madamé och lite lek. Ungefär en timme innan Johanna skulle hämtas från dagis så var jag påväg upp...kom på att var kl verkligen så mycket, kollade...nä en timme för tidig. Jaha vända hem igen, va skulle man hitta på nu då. Orka inte klä av Julia igen för att klä på en timme senare igen. Så in i garaget och hämta sekatören(jag tror det var en sån iaf), och ge sig på buskarna i trädgården. Rosbusken klipptes ner, för den ska grävas upp och tas bort helt. Där ska det stå en sandlåda sen, Johanna ville att poolen skulle stå där. Vi får se. Och när den var klar, var det bara att ge sig på den andra busken.
Kom halvägs, jaja får fortsätta efter helgen.
Trädgårsovan som är så är det perfekt att vara mammaledig nu. Man kan stå där och klia sig i huvudet och fundera hur man ska ta i tu med saker och ting när alla andra är på jobbet. Det kanske inte går till bye the book, men jag gör på mitt sätt och lika bra då att fixa när inte trädgårdshitler (grannen) står och tittar på!

Nu har vi ätit mellis och väntar på att maken ska komma hem, sen bär det iväg 45 mil eller va det nu är. Så Daniela, vi får fika nästa vecka!

Ha de bäst allihop!

Kommentarer
Postat av: mamma82

Kan du göra mycket på dagarna? Jag menar, nöjer sig din lilla med att sitta själv? Jag har problem med det, min lilla vill inte sitta själv någon längre stund alls, blir jätte irriterad och grinig om jag lägger henne i babygymmet eller i sittern längre än 5 min och om jag inte tar henne direkt så STOR gråter hon...haha... Hon e bestämd den lilla prinsessan! =)

2009-03-20 @ 01:08:11
URL: http://mamma82.devote.se
Postat av: Daniela

Visst ja ni skulle iväg. Hade så trevligt så kanske vi syns nästa vecka! Ska se om jag vågar mig på sekatören......inte lika fint väder idag dock så jag kanske ser ngn mysig film istället..;0)

2009-03-20 @ 08:49:49
Postat av: mamma82

Sant! Jag försöker visa vem som bestämmer ibland, men så börjar hon ju gråta och jag klarar inte av det. De gånger vi haft tid att passa, som begraving osv, och jag MÅSTE göra mig iordning och hon bara gråter och gråter är jag redo att ge upp. Får så ont i magen och mår så dåligt att hela dagen blir förstörd. Är det bara jag som är mesig eller mår du oxå dåligt?

2009-03-20 @ 12:14:44
URL: http://mamma82.devote.se
Postat av: mamma82

Jo, då brukar hon tystna, då när jag skulle på begravning t.ex så fick jag sitta på toaletten och kissa och hålla vagnen med en hand och rulla den fram och tillbax sammtidigt. Då var jag säker på att jag höll på att få magkatarr igen...hahaha

2009-03-21 @ 21:35:23
URL: http://mamma82.devote.se
Postat av: Hanna

Bättre sent än aldrig...



Angående ditt tips om att mixa barnmaten - visst skulle det nog vara en möjlighet! Ingen dum idé alls! Nu gjorde jag dock en "egen" gryta till Thor igår och där mixade jag i matberedare tills jag fick önskad konsistens. Blev kanon, och mycket godare än de där burkarna man köper.. Och så enkelt att göra! :-)



Kram!

2009-03-24 @ 13:15:54
URL: http://thor.linnander.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0