Morgonpigg lärka

Just det, vår lilla solstråle börjar bli vääääldigt morgonpigg. Vaknar i okristlig tid måste jag säga. Så fort det börjar bli ljust i sovrummet så kommer hon igång. Man är trött väldigt trött, men som hon pratar så kan man ju inte annat än smälta. Hon är ju så glad så!
Men kl är ju bara omkring 6 när hon tycker att vi ska gå upp. Och så går man upp, och så sover hon inom 1½ -2 tim igen..så nu kommer jag börja få passa på att sova då jag med.
Hon har börjat somna tidigt på kvällen, mellan 20-21 ibland tidigare vid 19. Men då brukar vi vakna vid 23 och vill äta och sova hos mamma och pappa. Men det får bli tillbaka i egen säng. Inte förs senare på natten som hon får sova hos oss. Men det är så olika det där.

Hon har varit hård i magen några dagar, kommer bara små klutar. Vi testade med katrinplommon puré häromdan, men mycket lite...hjälpte inte. Så idag så fick hon ett par skedar som hon glatt smaskade i sig! Så nu väntar man med spänning på resultatet... jag har en skräckbild på närhinnan, den står lille Thor för *S*

Måste åka in till stan innan fredag...kul. Beställde kläder till Julia från Polarn O Pyret...men hälften blev rätt. Måste säga att dom har en ganska så vilseledande bild på sina babyleggings.
Köpte en tunika och matchande leggings...trodde jag. Den blå färgen på tunikan matcha ju inte alls byxorna som kom...det var sommarleggings, dvs trekvarts långa....men det kan jag lova att på bilden så såg dom inte alls ut så. Det var långa ben på dom. Men man kan byta i affär så då gör vi det. Lika bra det så det blir rätt med en gång.

 


Kommentarer
Postat av: mamma82

Ja, jag försöker verkligen att inte stressa, men d är svårt när det alltid är NÅTT. Hon bajsar precis innan vi ska gå, eller vill ammas igen, eller spyr ner kläderna osv. Tycker altid jag är ute i god tid, men så kommer jag hemifrån mycket senare än jag planerat, haha... Man vänjer la sig! =)

2009-03-26 @ 00:53:59
URL: http://mamma82.devote.se
Postat av: Daniela

Isak har precis samma sovtider... Det typiska är på morgonen när han vaknat kl 06. Då vet man att han kommer att somna om efter ca 1-2 timmar men då har man själv vaknat till liv och kan inte somna igen.. typiskt...

Kan det bli en fika idag?? Hör av dig sen i så fall=)

2009-03-26 @ 08:31:47
Postat av: Ebba Smulpaj

Hej hopp! Själv vaknar jag 3-4 gånger per natt (räknat från midnatt) och vill ha käk, men jag kan å andra sidan sova till fram emot 9. Idag har jag bara sovit 2*30 min på dagen, så kl 18 slocknade jag - mamma hoppas att det blir "för natten", även om jag kommer att vilja ha mat vid 21, 24, 02, 04 och förmodligen någon gång vid 06...



Tokigt med kläder från nätet - det är alltid lite vanskligt med färger som ska matchas.



/Ebba (alacs från aff)

2009-03-26 @ 19:53:59
URL: http://ebbasmulpaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0