Utmanad

Jag har blivit utmanad av Hanna!

Uppgift: Kopiera texten nedan och byt ut svaren mot dina egna. Sedan är det bara att utmana vidare!


Graviditeten:
*Vilka var dina favoritkläder?: Leggings och tunika/klänning
*Vad var din/dina favoriträtter: Ville ha vanlig husmanskost,ingen smakrik mat. Och tokig i ananasjuice
*Vad tyckte du inte om?: Kunde inte med kött,lukta så illa
*Var det någon favoriträtt som ändrades?: Ja kött som jag annars älskar
*Vad var du mest sugen på?: Ananasjuice
*Hade du halsbränna?: Nope
*Hade du sammandragningar?: Det var inte mycket
*Mådde du illa?: Ohh ja, kräktes fram till 5mån ungefär. Sen lugna det sig, men illamåendet fanns till och från.
*Vilken sovställning var bäst?: På vänstersida
*När var din BF dag?: 26 oktober
*Gick du över tiden?: Nej,blev ju snitt 10 dagar innan bf
*Hur mycket gick du upp i vikt?: 24 tunga kilon
*Hade du mycket vätska i kroppen?: Oh ja...suck
*Hur var ditt psyke?: Bra skulle jag vilja säga
*Gnällde/klagade du?: hehe...japp när man kom hem så kom klagosången igång
*Vad trodde du det var för kön?: Var bomsäker på att det var en tjej!
*Visste du vad det var för kön?: Nja doktonr ville ju inget säga,men han förneka det inte när vi dividera att det var en tjej. Syntes så klart på ultraljudet. Tyckte jag iaf. Jag googlade mig fram på ul-bilder hehe
*Hur låg ditt SF mått?: SF mått? Va vad det nu igen då?
*Var du rädd för något?: Ja att något skulle hända maken och jag skulle bli själv med barnen.
*Hur ville du att din förlossning skulle se ut?: Ville ha kejsarsnitt
*Hur ser du på graviditeten idag?: Lång och seg, tungt som attan mot slutet. Jobbigt att man var så illamående i början och ta hand om en 4-åring samtidigt.


Förlossning:

*När började din förlossning?: Den 16 oktober kl 09.00 på morgonen skrevs vi in i Norrköping.
*Hur började den?: Med sedvanliga förberedelser inför snitt.
*När åkte du/ni in till förlossningen?: Se ovan
*Varför?: Planerat
*Vem/vilka åkte du in med?: Maken
*Fick du/ni åka hem igen?: Nej
*Vilket sjukhus skedde förlossningen på?: Vrinnevisjukhuset i Norrköping
*Hur mycket var du öppen när ni kom in?: Inte öppen alls
*Vad hände under tiden du/ni låg inne på förlossningen?: Allt gick himla fort fram tills det var min tur inne i operationsrummet.
*Vilka/vilken var med under förlossningen?: Maken,narkossköterskan,barnmorskan,läkaren,sjuksköterskan plus någon mer samt så kom ju narkosläkaren och gav mig bedövningen.
*Tog du nått smärtstillande?: epidural så klart, snittades ju ;)
*Grät du?: Ja när jag fick se vårt underverk
*Vad tyckte du var jobbigast?: Tyckte inte något var så jobbigt,kanske att man var sängbunden tills nästa morgon.
*Var du rädd för något?: Nej
*Hur lång tid tog det?: Från inskrivning tills hon kom ut 3 tim och 8 min
*Hur ser du på förlossningen idag?: Känns jättebra! Hade inte velat ha det på något annat sätt.


Barnet:
*Vad blev det för kön?: Flicka
*Hur mycket vägde barnet?: 3710 g
*Hur lång var barnet?: 51 cm
*Vad var huvudomfången?: 36.
*Hur mådde barnet?: Toppen, full pott 10/10/10 fick våran skatt!

Jag utmanar:  Clara, Alacs,Linda, mamma82!


Kommentarer
Postat av: Fru Evelina

grattis till er fina tjej!

2009-03-31 @ 12:24:46
URL: http://evelinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0