Underbara 1 maj

Måste ju vara världens bästa dag, ja den kommer väl numera på en god 4:e plats...mina barns födelsedagar kommer ju först,sen bröllopsdagen och makens dag.
Tänk nu är man ett år äldre, men nu har man nått den där gränsen där det betyder att man alltid fyller 29 om någon frågar ;)

Har varit en härlig dag, fast det tog ett par timmar innan jag fick sätta mig ner. Strålande solsken, inga hårda kalla vindar. Blev väckt med sång och present, me like! Upp och äta frukost, men den biten hoppa jag...blev baka muffins och Cheesecake direkt. Ja givetvis a la GI.

Idah min gamla barndomskompis skulle till fjollträsk med familjen, så dom hade planerat ett stopp hos oss på vägen upp. Vi har bott i huset i 3 år nu så nu var det dags för husvisning ;)
Blev en snabbfika, sen bar det av in till Linköping och flygklubben. Idah fyller ju år om 7 dagar så hennes present från mig var en tur med SK50:n. Detta tror jag uppskattades Mats var nog den som var mest ängslig. Idah hade fått den stora äran att spaka lite själv, spännande men skit svårt.
Lilla Vintra sprang mest runt och ville äta upp Julias majskrokar. Så fort jag hade lagt påsen i vagnen och vände ryggen till så var hon där och tog fram påsen igen. Gullunge.


Idah får en genomgång innan flygningen. Bl a om hur man tar sig ur vid brand o dylikt.




Lilla Vintra ute och går utanför hangaren. Inte så intresserad av flygplanet.

Fort hem igen från klubben för BBQ med Jennie och Robert. Julia charmade dom båda.Tänk snart har ni en egen liten krabbat med lika gott bordskick som hon har!
Maten var super som vanligt, grillat är godast!
Johanna har fått en ny favorit i Robert, men någon gonatt puss fick han inte. Nej han var för skäggig! Och oj va tokig han var som använde Jennies hårspary...detta var hysteriskt roligt förstår ni. (någon fröken var ganska så trött)
Tack för presenten, detsamma säger jag till Daniela.
Och dig med honey!

Fina blomman jag fick av Jennie och Robert.

Nu är det natti natti som gäller, bilder kommer imorgon.

Kommentarer
Postat av: Anette

Grattis i efterskott!!!

2009-05-03 @ 13:28:03
URL: http://nettansliv.blogg.se/
Postat av: Jennie

haha ja Johanna vilken energi... Jag tror att både hon och Robert trivdes väldigt bra tillsammans :) trots att han hade så plastigt hår??!! haha och alldeles för skäggig för att pussas. Själv fick jag några pussar men fick snabbt höra -vilken konstig mun att pussa! haha härligt men spontana barn :)

2009-05-04 @ 12:58:39
URL: http://jenniesjosvard.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åh... tack så mycket för flygturen, alla på jobbet verkade riktigt impade idag när jag berättade om helgen. I Stockholm blev det ett besök på skansen, där klappade jag både orm och spindel. Fick avverkat de flesta fobier denna helg, hi hi På hemgvägen stannade vi på Kolmården, delfinshow och safari m.m. Snacka om aktiv helg...

Massa kramar på er

2009-05-04 @ 17:05:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0