Frukost

Då var dottern i skolan och vi åter hemma. Vi byltade på oss massor med kläder, för att sen när vi klivit utanför huset inse att såå kallt var det inte *S* Jaja bättre för varm än kall!

Till frukost idag blev det en skiva mörkt fullkornsbröd med ost och rökt skinka på. Och en liten skål med lågkalori youghurt. Ja den är faktiskt god. Lite blaskig i smaken, men man får ju gå på kolhydratsmängden. Och den andra jag gillar, ja den fyller liksom dagsbehovet...inte så bra mao.

Nu ska jag koka ett par ägg, som jag ska äta som mellis. Det viktiga med GI är att man verkligen ser till att äta med jämna mellanrum, 5 ggr om dan. Man kan även slänga i sig en näve cashewnötter om man känner att man behöver tugga på något. Men helst ska man se det som ett mellanmål, men är behovet stort. Käka på!
Likaså om man har sötsug så är den mörka chokladen super god att äta en ruta eller två. Inte hela paketet.

Lycka till Monika! Och ps kul att du läser bloggen och blev sugen på att dra fart på en ny livstil med GI.
För det är ju så att GI är ingen diet, det är en livstil. 
Jag och min make har insett att det är den vi måste leva med om inte vi ska rulla fram här i livet, allt onyttigt och allt "Fel" sätter sig tyvärr direkt. Det räcker att jag kollar på vilka gener jag i tjocka släkten och motivationen kommer direkt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0