Laddar för mer nattjobb

Hur orkar folk jobba natt? Man blir ju helt konstig i kroppen och sova på dagen och jobba på natten?
Gick över 17500 steg inatt, ca 1,2 mil...och blev av med över 600 kalorier. Ändå hade jag tid att sitta ner och nicka till flera ggr. Kollegorna skrattade gott åt mig, den ena som jag jobbar med hela nätterna tyckte det var ett spöke som gick bakom honom *S* Och smal såg jag ut med. Och jag fick höra att vet ni hur vitt ser ut? Då kan ni kolla på henne hahaha.... behöver jag säga att det är karlar (gubbar) jag jobbar med.

Nu väntar jag på att kocken ska kliva upp från sin power napp, sen blir det mat och ja...gissa tre ggr, jobba! Sista natten för den här veckan.

Man får passa på att mysa mycket med barnen när man väl är vaken, men första timmen är man trött och grinig. Så lite mys i soffan blir det alltid först! Man får ta till alla tillfällen i akt. Ska bli skönt att vara ledig i två dagar. Ska ställa klockan på 12 imorgon, kan ju inte sova hela dagen. Sen så blir det att hämta brudarna tidigare från dagis och skola. För det såg jag genast på schemat, jobba natt...då blir det mer barnomsorg. Känns helt fel, men men jag har fulltid för båda men dom går ungefär alltid hälften av den tiden i veckan. Så nu var dom inte långt ifrån maxtid...sjukt.

Ska testa på hur det är att jobba natt den här månaden, sen får vi se hur det känns och om det kan vara något. För trots allt så jobbar dom mindre pass i månaden. Och det är ju guld för oss småbarnsföräldrar!


Kommentarer
Postat av: Anette

Känns jobbigt med natt men det behövs ju sånna jobb med... Hoppas det går bra och att du piggnar till lite mer :)

2010-10-10 @ 17:31:00
URL: http://nettansliv.blogg.se/
Postat av: farmor

Ja men det skulle ju ev. bli mer tid för barnen på dagis o fritids. Lönen blir väl bättre så det är mycket att tänka på. men som du skriver blir man upp och ner i kroppen. Tror inte man mår så bra med nattarbete.

2010-10-10 @ 18:16:25
Postat av: mamma82

Det var det som lockade mig med, att kunna jobba färre dagar och vara mer med Estella, men det blev inte så ändå, för det tog mig flera dagar att komma i fas i kroppen igen efter jag jobbat natt. Mådde super dåligt av att vända på dygnet så... Men om du klarar av det en period så är det ju super! Men jag tror att man max ska jobba så i nått år, inte mer. De på jobbet som jobbar natt ser riktigt slitna ut, vissa kvinnor som jobbat natt i flera år ser ut att vara mycket äldre än vad de är med mörka ringar under ögonen.

Men som sagt så kan det vara jätte bra en period om man klarar av det... Jätte skönt att slippa jobba 5dagar i veckan! =)

Hoppas du får sova när du kommer hem imon!

KRAM

2010-10-12 @ 18:50:26
URL: http://mamma82.devote.se
Postat av: mamma82

Just det, glömde ju svara om sängen. Vi tog bort sidan i sommras för vi var tvugna, Estella klättrade ur. Tredje gången hon klättrade ur så ramlade hon och slog sig, inte allvarligt, blev inte ens ett blåmärke, men den dunsen skrämde livet ur oss så vi tog bort sidan direkt!

Hon är ju sjukt jobbig med att sova egen säng, och vi har fått tips om att inte hålla på mer med det nu när hon fortfarande är ny på dagis, blir för osäkert o oroligt för henne då. Så just nu somnar hon i egen säng men kommer in till oss på natten! =(

2010-10-12 @ 18:54:20
URL: http://mamma82.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0