Bra början på året

Året har verkligen börjat bra för oss,stort hål i plånboken.

När vi kom hem efter julfirande så hade värmepumpen lagt av,felkod: kompressor...låter dyrt.
Men tack o lov så var det 5 års garanti på det, OM det var det som var fel. Det var det inte. SÅ det blev till att köpa en ny. Och visst försäkringen täckte 70% men hallå...ev värmepump är inte billig. Så nu sitter det en ny uppe,och som är fan så mycket bättre än den vi hade tidigare! Vi svettas ihjäl och den är inställd på 19 grader och i huset är det alltid över 23. Igår kväll efter solen varit framme hela dagen så hade vi 26....husägare är vana vid lite kyla ;)

Sen då? Vad gick sönder sen?
Jo tvättmaskinen, mitt i januari månad.....januari årets svartaste månad vad gäller ekonomi..haha
Men en tvättmaskin klarar man sig inte utan, så det var bara att åka till butken och kolla vilka dom hade hemma och ta en av dom.
Men jäklar vad nöjd jag är med den nya, vill tvätta hela tiden!! Så tyst och snabb!! (mot vad alla sagt)

Jaha och sen då? Jo nu sitter jag och väntar på att en gubbe från anticimex ska komma...vi vaknade inatt av att det var något som krafsade och höll låda precis ovanför vårt sovrum på vinden....mysigt? Nja...kan bara gissa på en slags ohyra...


Sanering och det ingår i försäkringen. Tack o lov, men skador som dessa gör täcker den inte. Och tjejen på kundtjänsten sa, ja vi har en tid på torsdag om en vecka....Öhhh sa jag...Öhh..." Ja vi kan ju be en av teknikerna ringa om tid" Ja tack. Och 10min senare ringde han, och sa jag kommer om en timme!!! Så nu väntar jag på honom....som är 30 minuter sen....

Så dom menar att man ska ha ohyran kvar men ändå få vänta så dom hinner göra mer skada och ev förstöra el-ledningar mm...skulle inte tro det va.


Kommentarer
Postat av: Anette

Tråkigt att ni råkat ut får så mycket strul på senaste tiden. Hoppas mössen snart är borta och inte gjort någon skada. Skönt också att du ändå är nöjd med nya tvättmaskinen!

2011-02-10 @ 17:08:30
URL: http://nettansliv.blogg.se/
Postat av: farmor

Det drabbar ingen fattig! ;-)

2011-02-10 @ 19:20:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0