Full rulle

Helgen kom och helgen gick i ett rasande tempo,redan tisdag och jobbet väntar.
Blir en tuff vecka jobbmässigt. Fattar inte att folk orkar jobba såhär. Bara se på min far, i veckan hade han jobbat 23 timmar en dag( så ser i princip deras veckor ut,minst 14 timmar det är bra)....inte klokt. Och visst i lördags natt så sa kroppen ifrån och han åkte in akut och fick en total undersökning,dom hittade inget fel. (han hade problem med andningen) Och när doktorn säger att det är stress pg a för mycket jobb, vet ni vad karln säger då? "Äh" Gamla finska gubbar....min mamma är likadan,jobb jobb jobb. Och ja hon lever ju med för högt blodtryck också,och är inte ens 50.  Så nä även om jag är en pain in the as när jag säger nej till extra pass när jag redan jobbar mycket, så tar jag det. För jag vet hur många timmar jag pallar innan det blir för mycket. Och med tanke på tiderna en annnan jobbar så ja...sömnbrist är en orsak till många problem och sjukdomar.


Kommentarer
Postat av: Farmor

Ja tänk vad bra att kroppen säger ifrån men ibland säger den ifrån för sent. Pengar är inte allt.Det kan ju vara skönt att få bli pensionär och fortfarande orka göra något.

2011-06-22 @ 10:48:30
Postat av: Anette

Sunt att du säger ifrån innan det blir för mycket!

2011-07-06 @ 23:58:04
URL: http://nettansliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0