Dialekter

Har haft besök från Göteborg i helgen. Och varje gång man fått umgås med familj och vänner med rätt dialekt. (Den man är uppvuxen med) Så blir den här Östgötska så himla mycket mer påtaglig,man hör den så mycket tydligare. Och tyvärr så är den inte alltid så fin. Men det är den man hör dagligen och som man själv lagt på sig efter att levt här i tolv år,helt galet i tolv år!?!! Men just detta att man uppenbarligen har kvar sin dialekt,det gör mig glad! För tror mig tappa min Göteborgsdialekt det vill jag inte. Men det är lite ledsamt att man ska behöva umgås med andra med samma dialekt för att den ska komma tillbaka... Utom när jag är arg då kommer den tydligen per automatik! Konstigt haha


Kommentarer
Postat av: Angelica

Jo tack, det där känner vi igen! :-) Jag brukar överdriva öschötskan nåt alldeles vansinnigt så när vi var på Cypern i våras sa Pontus: "Men mamma, här får du inte prata så där för dom som är här känner ju inte oss och vet ju inte att du bara skojar" :-)

2012-10-19 @ 08:43:46
URL: http://hardworkingwife.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0